Huiswerk : 4

Mijn onderwerp was Erasmusbrug. Het is een brug waarvan de bijnaam “de Zwaan”dankt. Ik wilde de verlichting  die gebruikt wordt toepassen / verder gaan onderzoeken in de projecten.  Ook wilde ik experimenteren met natuurlijke materialen. Daarom heb ik onderstaande twee projecten gekozen.

Project 1:   Balmain House in Sydney 

Wat zijn de eigenschappen van iedere ruimte? En ten opzichte van elkaar?

De opdracht was om licht te brengen in de klanten thuis en hun leven. Hun oude huis was Victoriaanse, donker en periodiek strak en deprimerend. Dit concept heeft te maken met de licht combinatie van Erasmusbrug. De achtergevel is een compositie van licht en schaduw. Sterke off-vorm concrete bladen afzwakken oost en west licht. Ten op zichte van elkaar zijn beide projeten open en heturlijk. Luchtig en livht speelt een grote rol er bij.             

 

Product 2  : Raw color verf

Deze verf vormt een verbinding tussen natuurlijke materialen zo als sinaasappel, koffie, rode kool, aubergine enz. het wordt geperst en met een procedure van de verf wordt de verf klaar voor een behangklare wand. Ik vind het project bij mijn onderwerp passen. De Erasmusbrug vormt een zowel fysieke als symbolische verbinding tussen Noord en Zuid Rotterdam.  Dat is de reden waarom ik vind dat de eigenschappen van de ruimte ten opzichte van de elkaar mee speelt.



Waarom moeten ze verbonden worden?

Mijn onderwerp heeft te maken met open en dicht omdat de brug ook open en dicht gaat. Tussen de Kop van Zuid en de pyloon is er een 89 meter lange basculebrug voor schepen die niet onder de tuibrug door kunnen. Maar daarnaast ook verlichting. Licht is erg belangrijk in een interieur. Daarom moeten ze verbonden worden aan het feit dat licht een van de belangrijkste rol heeft  in een interieur. Zonder licht kunnen we niet zien. Zonder licht kan ik niks.  Het brug heeft overdag een rustige gevoel waarvan de functionaliteit naar voren komt. Het ziet er dan zo zuiver uit als de water die de onder stroomt. Avonds heeft het een prachtige spannende uiterlijk die alleen door de verlichting toegepast is.

Op welke manier moeten ze gescheiden worden?

 De manier hoe ze togeast worden in de erasmus brig kunnen ze gescheiden worden. Bijvoorbeeld dat de brug open gaat omdat er een schip onder door moet. Aan de andere kant wil ik dat je de dans voorstelling af hebt.. Bu kunnen dan niet gaan. we moeten een keuze maken..

Wat is de context waarin ze zitten?

Balmain House in Sydney

Flexibiliteit

Natuurlijk

Licht

Een spannende uiterlijk

Warm sfeer

Spannend

Raw color verf

Experiment

Natuurlijk

Nieuwe toepassing 

http://www.rawcolor.nl/project/?id=196&type=ownProduction

 

Balmain House

 

  1. No trackbacks yet.

Geef een reactie

Volg

Ontvang elk nieuw bericht direct in je inbox.

